درمان درمنزل در فیسبوکپزشکی در منزل در توئیتردرمان در منزل در گوگل پلاس

مقاله ها

درد قفسه سینه ، درد قلبی و قرصهای زیرزبانی

قصد دارم وارد یک بحث بسیار پیچیده و مفصل و و بحث برانگیز تحت عنوان دردهای قفسه سینه با منشاهای مختلف ، دردهای قفسه سینه با منشا قلبی و انواع،کاربرد و موارد تجویز قرصهای زیرزبانی شوم

با توجه به اهمیت موضوع ، باز تاکید میکنم که این مطلب را بعنوان معلومات عمومی تلقی کنید و هرگز آنرا جایگزین ویزیتهای پزشکی نفرمائید

اول درد قفسه سینه

فکر کنم کسی پیدا نشود که درد در قفسه سینه را حداقل یکبار تجربه نکرده باشد

درد قفسه سینه یک بیماری نیست بلکه نشانه طیف بسیار گسترده ای از بیماریهاست که معمولا این بیماریها را به دو دسته درد قفسه سینه با منشا غیر قلبی و درد قفسه سینه با منشا قلبی تقسیم میشود

دردهای با منشا غیرقلبی معمولا کانونی در اطراف قفسه سینه دارند که بدلیل مسیرهای عصبی مشترک ، درد آنها روی قلب حس میشود . چند مورد را مثال میزنم

1- دردهای عصبی : معمولا انقباض و اسپاسم عضلات بین مهره های ستون فقرات با فشار بر روی اعصابی که از اطرافشان خارج میشود تولید درد میکنند. این دردها همه جور الگو دارند از درد پشت گرفته تا دردهائی در جلوی سینه و روی قلب و درد در دستهای چپ و/یا راست در بازو ، ساعد ، مچ ، انتشار به انگشتان ، چندتا یا همه اینها .

نتیجه میشود که یک استرس عصبی میتواند دردهائی شبیه سکته قلبی را تقلید کند و برعکس . نحوه افتراق ، با شرح حال ، معاینات پزشکی و نوارقلب است

2- آرتروز مهره های گردن یا قفسه سینه هم با مکانیسم اسپاسم مشابه مورد یک هستند

3- دردهای گوارشی : مثل زخم معده و زخم اثنی عشر ، مشکلات کبدی ، مشکلات روده بزرگ مثل روده های تحریک پذیر و حتی یبوست و در راس همه رفلاکس یا برگست محتوای معده به مری که این قضیه رفلاکس میتواند گاهی دردی مشابه یک سکته قلبی بسیار سنگین را تقلید کند. معمولا و نه همیشه ، دردهای رفلاکسی با مصرف یک لیوان آب ساده و یا شربتهای آنتی اسید بطور کامل بهبود میابند

نویسنده: دکتر کامران بهادری

جهت مشاهده فهرست خدمات مرکز سلامتگاه نوین غرب اینجا را  اینجا  کنید و به منظور استفاده از خدمات پزشکی و درمان در منزل با ما تماس بگیرید.

• پر رنگ
  • ایتالیک